Wednesday, February 25, 2009

Malaysiakini ~ Mukhriz ngan bapak dah tak tahu nak buat macam mana !!

Anak bapak dah tak tahu nak buat macam mana lagi, masa kian suntuk, bapak pun tak tahu nak buat macam mana lagi nak bagi anak bapak menang dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO ini. Bapak risau, anak bapak lagi risau walaupun bapak berpengaruh. Anak bapak ini pernah kalah dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO di bahagian sendiri. Nak buat macam mana lagi, buka mulut terkeluar perkara yang salah, ikut cakap bapak, bapak juga selalu buat salah. Nak kutuk calon lain lebih-lebih tak boleh nanti benci pula orang, sekarang pun orang dah mula naik meluat dengan bapak.

Walaupun anak bapak merupakan calon yang paling banyak dapat pencalonan tetapi ini tidak menjamin anak bapak akan menang dalam pemilihan sebagai Ketua Pemuda UMNO. Kadir Sheik Fadhil juga dapat pencalonan tertinggi tetapi dia kalah juga, inikan anak bapak yang langsung tidak ada nampak visi dan arah tuju sebenar untuk membawa Pemuda UMNO ke satu landasan yang dihormati. Apa yang mampu anak bapak lakukan sedangkan hidup dia hanya bergantung dengan bapak. Bapak pula agressif tidak tentu hala, bapak juga banyak dan suka buat kesilapan. Apa lagi yang perlu bapak buat untuk bantu anak bapak. Bapak silap tak benarkan anak bapak main politik dulu, jika bapak biarkan anak bapak berkecimpung dalam politik tentu anak bapak sudah bijak berpolitik tak seperti sekarang ini.

Kalau diikutkan rating, anak bapak sekarang ketinggalan jauh, anak bapak sekarang hampir terkeluar dari garisan, cuma anak bapak mengharapkan bapaklah memainkan peranan yang penting untuk turn the table waktu saat akhir nanti, bapak memang hebat dalam perkara ini. Nanti bila anak bapak jadi Ketua Pemuda UMNO, bapaklah yang sebenarnya Ketua Pemuda UMNO. Kalau bapak yang jadi Ketua Pemuda UMNO, buat apa bapak pencen dulu. Elok-elok jadi PM kini jadi Ketua Pemuda UMNO. Itulah bapak selalu buat silap, kalau sedang berkuasa janganlah buang kuasa. Bila dah tak ada kuasa baru nak cari kuasa balik.

Bapak kalau tak tolong anak bapak kali ini, anak bapak akan tengelam dan akan hanya jadi EXCO Pemuda UMNO saja, itupun kalau calon yang menang nak lantik anak bapak kalau tidak anak bapak jadi macam bapaklah, melalak dari luar cari perhatian, hentam orang ini, hentam orang itu, hentam orang sana, hentam orang sini. Semua orang salah yang betul hanyalah bapak dan anak bapak.

No comments:

Post a Comment