Sunday, February 22, 2009

Malaysiakini ~ Setiap kata Mukhriz berbau longkang - Perwakilan bosan

Anak bapak kini tandus dan tenggelam tanpa idea-idea yang memberangsangkan boleh melonjakan nama beliau untuk bersaing dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO. Hissss.... asyik retorik kata perwakilan, tak habis-habis memuji Tun dan tak habis-habis berada dibawah ketiak Tun. Anak beranak begitu berdendam dengan Pak Lah dan Khairy Jamaluddin.

Setiap ungkapan yang keluar dari mulut berbau busuk, tentu ada saja yang mahu mengaibkan dan memburukan keluarga Pak lah. Kenapa begitu hati budi mereka. Apakah memburukan pemimpin lain adalah ulam makanan mereka sekelurga di rumah. Tak ada ke cara lain nak menaikan nama. Apa yang ada pada Mukhriz, apa sebenarnya keistimewaan Mukhriz, apakah sumbangan beliau kepada Pemuda UMNO?

Dalam tempoh sebulan ini, Mukhriz dan ayahnya akan berganding tangan untuk mandikan KJ kerana beliau dan ayahnya merasakan KJ adalah orang yang berpontensi untuk memenangi pemilihan ini. KJ perlu di aibkan dan perwakilan perlu membenci KJ kerana tidak ada apa yang boleh membuat perwakilan melihat Mukhriz sebagai yang istimewa.

Mukhriz semalam dengan sinisnya membuat keyataan mengatakan Pak Lah perlu diberikan penghormatan dan perlu dilihat sebagai pemimpin agung. Bukanya Mukhriz mahu bercerita benar pasal Pak Lah, sebenarnya apa yang mahu diceritakan adalah mengenai ayahnya yang dikatakan tidak dihormati. Siapa yang tak hormat Tun, siapa yang tak melihat Tun sebagai pemimpin agung. Tun sendiri yang tidak mahu di hormati dan meletakan dirinya ke satu tempat yang rendah dengan membuka mulut yang berbau busuk dan dendamnya tethadap Pak Lah kerana membatalkan projek jambatan bengkok begitu mendalam. Pak Lah mahu dihapuskan sehingga ke anak cucu. Setiap ahli keluarga yang tidak berdosa sehingg arwah isteri Pak Lah yang telah pulang kerahmatullah juga menajdi sasaran. Sediah sekali apabila mengenangkan dendam Tun ini.

Tun begitu benci dengan Khairy, ditakdirkan dan jika Allah SWT mahu melihat Tun tidak siuman sebagai balasan di dunia, pastikan Khairy menang, pasti Tun akan hilang akal. Sekiranya malaikat maut datang bertandang, mungkin diminta menangguhkan dahulu sebelum melihat Pak Lah dan Khairy tersungkur. Tun tidak akan dapat memejamkan mata dengan lena sekiranya kedua ini masih dalam kerajaan, begitulah dendam Tun kepada keluarga Pak Lah.

Mukhriz yang bergantung nyawa kepada kehebatan tendang terajang ayahnya kini telah mengikuti jejak langkah ayahnya dengan memburukkan lawan dan teman. Cara Mukhriz tidak tumpah seperti cara Tun, lihat saja kezaliman beliau apabila menegakkan di zaman ayahnya ISA dilkasanakan secara melauas sehingga rakyat takut dan zaman Pak Lah begitu lemah kerana tak menggunakan ISA. Ini benar-benar membosankan perwakilan, Mukhriz is down the drain dengan kata-kata yang berbau busuk sentiasa yanga keluar dari mulutnya. Perwakilan tidak mahu melihat kekecohan dan krisis, perwakilan mahu lihat apa yang calon boleh berikan untuk menaikan nama dan imej Pemuda UMNO.

No comments:

Post a Comment